Bütyköltem

Néha mindenféle érdekes dolgokat rakok össze otthon, melyek egy része talán másokat is érdekelhet.

TIVEDA

  • Így előzd meg a büntetést!Ti megszoktátok már a VÉDA kapukat az utakon? Hogy jövet-menet figyelik mindent jól csináltok-e, nem telefonáltok, nem érintitek a záróvonalat, és azonnal megálltok, ha sárgára vált a jelzőlámpa? Hogy...
  • Így működik a TIVEDAMivel a TIVEDA-ban használt ESP8266 összesen 96Kbyte rammal rendelkezik, aminek nagy részét az alap rendszer elfoglalja, ezért az iGO-val vagy a Waze-el ellentétben nem volt lehetőségem arra, hogy...
  • Kijelzőt a TIVEDáraTegnap kaptam ezt a kis videót, ahol egyik olvasóm mutatja meg, hogy kis átalakítással akár egy OLED kijelző is ráköthető a TIVEDára, ami így már a pontos sebességet és időt is ki tudja jelezni. A...
  • TIVEDA firmware feltöltésElkészültem végre az ígért videóval a TIVEDA szoftver feltöltéséről. A Wemos D1 mini a CH340 meghajtót igényli. Ezt windowshoz itt találjuk meg, ha telepítettük, akkor csatlakoztatás után egy új COM...
  • TIVEDA beépítéseAmikor az elkészült TIVEDA-t szeretnénk fixen beszerelni egy járműbe, az első probléma, amit meg kell oldani, az az, hogy a jármű áramellátása általában 12 voltos (ritkábban 6), a mi vezérlőnk viszont...
  • Ti küldtétekAz elmúlt napokban egyre több visszajelzést kapok olyanoktól, akik a korábbi cikkem alapján megépítették saját TIVEDA készüléküket. Ezekből osztanék meg párat veletek, háthat lesznek olyanok, akik...

Friss topikok

Linkajánló

Okmányiroda, kormányablak időpontfoglalás térképen. Ha hivatali ügyet kell intézned, érdemes itt kezdened.

Ha kiváncsi vagy melyik izzót éri meg megvenni, akkor próbáld ki a másik oldalamat is!

Also check out my light cost calculator site!

UPC médiabox használata MythTV-vel

2009.11.21. 13:27 Mr. Big

Nemrégiben a MythTV gépemet átköltöztettem a UPC szolgáltatására. Bár a legtöbb csatorna még elérhető analóg változatban is, az HBO-t már csak digitálisan hajlandóak szolgáltatni. Ezért kénytelen voltam megoldani, hogy a MythTV a "mediaboxon" keresztül is képes legyen felvételeket készíteni. Ennek egyetlen buktatója van csupán: hogyan fog a PC a megfelelő csatornára váltani?

Ez szerencsére megoldható egy soros portra kötött infravörös adóval és a lircd csomaggal. Nekem a Pace DC621-KU jelzéső doboz jutott, amit a sima digitális csomaghoz adnak: nem HD, és nem rögzítős (ezt a MythTV úgyis jobban tudja).

Ezzel a készülékkel több gond is van: egyrészt totál ismeretlen, másrészt valami elborult egyedi protokolt használ a távirányítója, így a tuner kártyám vevőjével lehetetlen volt leszedni a kódokat.

Kísérlet képpen elsőnek az itt található egyszerűbb kapcsolást raktam össze. Ez könnyen elkészíthető, de sajnos túl gyenge volt: csak teljes sötétben működött, és akkor is igen bizonytalanul. Próbálgatással a DS420-as konfig jött ki többé-kevésbé működőre. De legalább látható volt, hogy van értelme tovább próbálkozni!

Ezután építettem egy hangkártyára köthető IR vevőt, amivel a lirc_alsa moduljával fel tudtam venni az infra jeleket, és el tudtam készíteni egy egyedi configot.

Infravörös adó

Majd összerakva innen az erősítős áramkört, egészen működőképessé állt össze minden. Az áramkör a tápot USB-ről kapja: a föld és a tápot vezetékre egyszerűen rákötöttem egy USB lengő csatlakozót, majd bedugtam egy szabad USB portba. Így nincs szükség külön tápforrásra.

Csatorna váltáshoz egy külső scriptet kellett összerakni a mythtv-hez: itt csupán annyi történt, hogy a karaktereket egyesével küldöm át, közöttük 0.4 másodperc szünettel. Továbbá a lircd configban beállítottam, hogy minden jelet legalább kétszer küldjön el (min_repeat 1).

"Integráció" XXI századi módra

Sajnos a "mediabox" elég nehezen viseli, ha ugyanazt a számjegy jön kétszer egymás után, de ettől eltekintve kb 98%-os pontossággal működik.

Ha valaki hasonlóval próbálkozna, örülnék, ha a commentekben megosztaná a tapasztalatait.

2 komment

Címkék: linux upc televízió mythtv lirc

A bejegyzés trackback címe:

https://butykoltem.blog.hu/api/trackback/id/tr811541647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biela 2018.06.25. 13:48:07

Szia!

Az lenne a kérdésem, hogy meg tudnád-e mondani a tápegységen lévő, U2501 jelű IC típusát? Fotóval még tutibb lenne! Köszi!

Mr. Big 2018.06.27. 13:38:08

@biela: szia, sajnos ez már elég régen volt, és már nem UPC területen vagyok, a médiaboxot is visszaadtam.
süti beállítások módosítása