Bütyköltem

Néha mindenféle érdekes dolgokat rakok össze otthon, melyek egy része talán másokat is érdekelhet.

TIVEDA

  • Így előzd meg a büntetést!Ti megszoktátok már a VÉDA kapukat az utakon? Hogy jövet-menet figyelik mindent jól csináltok-e, nem telefonáltok, nem érintitek a záróvonalat, és azonnal megálltok, ha sárgára vált a jelzőlámpa? Hogy...
  • Így működik a TIVEDAMivel a TIVEDA-ban használt ESP8266 összesen 96Kbyte rammal rendelkezik, aminek nagy részét az alap rendszer elfoglalja, ezért az iGO-val vagy a Waze-el ellentétben nem volt lehetőségem arra, hogy...
  • Kijelzőt a TIVEDáraTegnap kaptam ezt a kis videót, ahol egyik olvasóm mutatja meg, hogy kis átalakítással akár egy OLED kijelző is ráköthető a TIVEDára, ami így már a pontos sebességet és időt is ki tudja jelezni. A...
  • TIVEDA firmware feltöltésElkészültem végre az ígért videóval a TIVEDA szoftver feltöltéséről. A Wemos D1 mini a CH340 meghajtót igényli. Ezt windowshoz itt találjuk meg, ha telepítettük, akkor csatlakoztatás után egy új COM...
  • TIVEDA beépítéseAmikor az elkészült TIVEDA-t szeretnénk fixen beszerelni egy járműbe, az első probléma, amit meg kell oldani, az az, hogy a jármű áramellátása általában 12 voltos (ritkábban 6), a mi vezérlőnk viszont...
  • Ti küldtétekAz elmúlt napokban egyre több visszajelzést kapok olyanoktól, akik a korábbi cikkem alapján megépítették saját TIVEDA készüléküket. Ezekből osztanék meg párat veletek, háthat lesznek olyanok, akik...

Friss topikok

Linkajánló

Okmányiroda, kormányablak időpontfoglalás térképen. Ha hivatali ügyet kell intézned, érdemes itt kezdened.

Ha kiváncsi vagy melyik izzót éri meg megvenni, akkor próbáld ki a másik oldalamat is!

Also check out my light cost calculator site!

Ti küldtétek

2016.10.03. 10:51 Mr. Big

Az elmúlt napokban egyre több visszajelzést kapok olyanoktól, akik a korábbi cikkem alapján megépítették saját TIVEDA készüléküket.

Ezekből osztanék meg párat veletek, háthat lesznek olyanok, akik most kapnak majd kedvet egy kis bütyköléshez.

 Mi az a TIVEDA?

A TIVEDA egy kis készülék, melyet autóba vagy motorra szerelve egy gps adatai alapján jelez ha egy telepített sebességmérő közelében tartózkodunk. Kereskedelmi forgalomban nem kapható, azonban bárki megépítheti magának a közzétett leírások alapján. Ez átlagosan 3 órát és nagyjából 5000Ft-ot igényel.

Összeszerelési leírás >>>

Program feltöltése >>>

Háttér információk >>>

Szilicium97 3D nyomtatással foglalkozik, egy csinos kis dobozt tervezett. Érdekessége még hogy szögletes LEDeket használ. Ha valaki szeretne hasonló dobozt, keressen meg nyugodtan, mert van lehetőség rendelésre.

Seidl nevű olvasóm LEDek helyett egy 128x64-es kijelzőt használt, majd az egészet egy nagyon kompakt kis dobozba szerelte be. A kijelzőhöz szükséges módosításokat megosztotta, így aki érez magában bátorságot megpróbálkozhat hasonlóval.

 

Chrismis egy dobozba pakolta az egészet, amit ezután a napellenző és a tükör mögé is el tud helyezni.

Solarsza a klasszikus kialakítást követte, a LEDek elhelyezésére egy nagyon csinos kis dobozt talált. Így a készülék elrejthető, a kijelzőt pedig diszkréten ki lehet vezetni.x

Szintén az egy dobozos megoldást választotta Bitang és Uninterested is.

Taper forrasztható próbapanelen szerelte össze az egészet, ami így biztosan nem fog szétrázódni. Az egészet utána egy 55x90x20-as dobozba szerelte be, ami így végül egészen gyári kinézetet eredményezett.

Praktikus dolog elsőnek breadboardon kipróbálni a kapcsolást. Járműben tartós használatra azonban ez nem ajánlott, mert könnyen szétrázódik.

Az alábbi képen pedig az látható, hogy egészen feltűnés mentesen is be lehet építeni. Itt a bal oldali több színű LED a TIVEDA visszajelzője, ami a riasztásnak megfelelő színnel világít.

img_20160825_090501.jpg

30 komment

Címkék: galéria diy tiveda

A bejegyzés trackback címe:

https://butykoltem.blog.hu/api/trackback/id/tr1711753457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zolidujv 2016.10.03. 20:07:55

Szia!
Engem érdekelne a 128x64 kijelzős megoldás, a firmware-t letöltöttem amit a Seidl nevű olvasó megosztott, szeretnék egy kapcsolási illetve egy bekötési rajzot is kérni. Az eredeti kapcsolási rajz alapján összeraktam egyet, ami nagyon jól működik, köszönet érte.
Várom a kijelzős kapcsolási rajzot.

Előre is köszi.
Üdv.: Zoli

Mr. Big 2016.10.03. 21:20:42

@zolidujv: megpróbálok majd erre is összerakni egy kapcsolási rajzot, bár ez nem az én művem. Az OLED-et I2C-n használja a kollega és a D3, D4 lábakra kötötte be.

A fordítással többen elakadtak, ezt majd még megnézem, hátha tovább tudom lökni.

Szeretnék a nem túl távoli jövőben egy konfigurálható verziót csinálni, ahol a különböző funkciók ki/be kapcsolhatóak

S.Gy. 2016.10.10. 15:40:30

@zolidujv:
Szia Zoli!
Én bütyköltem az OLED-es változatot. Már kettőt csináltam, mindkettő kivállóan működik. (bár én a piros ledet és a csipogót lehagytam. A piros LED helyett ott van a kijelző, a csipogó helyett a két kék led a brutális fényerejével.)
A bekötési rajz a linken elérhető, MrBig-nek is elküldtem.
Üdv
drive.google.com/drive/folders/0B0ST4AiJ-5SjYnFtNDF6bFhSQlE?usp=sharing

Az OLED I2C!

zolidujv 2016.10.10. 21:37:11

Szia!
Köszi a rajzot. Ennél a bekötésnél az ellenállások milyen értékűek? Ha jól néztem a 3 lednek közös a pozitív lába?
üdv: Zoli

Zs113 2016.10.10. 22:15:23

@S.Gy.:
Szia!
A programot amit a modulba kell tölteni feltennéd? A fordítás nekem nem megy.
Köszönöm!

Mr. Big 2016.10.10. 22:19:32

@zolidujv: a korábbi posztban leírtam pontosan:
butykoltem.blog.hu/2016/08/25/igy_elozd_meg_a_buntetest
a kék led előtt 100 ohm, a piros előtt 68 ohmos ellenállás van. Nagyobbat használhatsz (halványabb lesz), de kisebbet már ne.
A kék ledek 5V-ra, a piros 3.3V-ra van kötve.

Mr. Big 2016.10.10. 22:20:14

@Zs113: itt belinkeltem a firmwaret és a térképet is, valamint a videó végigmutatja a telepítést is:
butykoltem.blog.hu/2016/09/08/tiveda_firmware_feltoltes

Zs113 2016.10.10. 22:22:55

@Mr. Big:
De az nem az OLED-es verzió szoftvere.

zolidujv 2016.10.10. 22:29:22

Szia!
Már látom, rossz helyen kérdeztem. Az oledes verzió kapcsolásnál szerettem volna megtudni az ellenállás értékeket.
Köszi.

S.Gy. 2016.10.11. 06:58:17

@zolidujv:
Szia!
Az OLED-es verzióban ugyanazok az ellenállás értékek. A lábkiosztást át kellett rendezni az I2C busz miatt.
A programot felraktam a korábbi linkre, de még nem próbáltam másik programmal letölteni, úgyhogy nem garantálom, hogy menni fog. Mindenesetre érdekelne, hogy sikerült-e.
Viszont letöltés előtt a GPS modult el kell távolítani, mert ugyanazt a soros portot használja, mint a számítógép.
Üdv

drive.google.com/drive/folders/0B0ST4AiJ-5SjYnFtNDF6bFhSQlE?usp=sharing

zolidujv 2016.10.11. 15:26:34

@S.Gy.: Szia! Azért kérdeztem, mert az eredeti kapcsolásban a 2db kék led 5V-ról megy ezért kell 100ohm, a piros led viszont 3,3v-ra van kötve ezért kell csak 68ohm. Köszi a progit, le is szedtem.
Üdv.: Zoli

S.Gy. 2016.10.11. 16:33:32

@zolidujv: Így már értem a kérdést.
Én nem használom a piros LED-et, mert a kijelző kirak egy műhold ikont, ha nincs vétel. Ha van vétel, fölül a pontos időt, középen a pillanatnyi sebességet és ha kapu közelébe érsz, akkor alul villogva a megengedett sebességet.
Induláskor pedig a térkép verziót, meg az egyéb adatokat, amiket a soros porton nyom ki.

Javítottam a rajzot, hogy a piros 3,3V-ot kapjon. (Ha 5V-on van egy kicsit parázslik)

drive.google.com/open?id=0B0ST4AiJ-5SjYnFtNDF6bFhSQlE

Zs113 2016.10.11. 17:51:44

@S.Gy.: Megépítettem, tökéletesen indul.
Köszönöm!

zolidujv 2016.10.11. 20:11:38

Köszönöm szépen! :)

zolidujv 2016.10.11. 20:12:24

@S.Gy.: Köszönöm szépen!! :)

S.Gy. 2016.10.11. 21:10:01

@zolidujv: Örülök, hogy sikerült.
Gondoltam még arra, hogy kiegészítem egy GSM modullal. (+2500Ft)
Ha megszólal az autóriasztó felhív. Ha ellopták, én hívom fel és kapok vissza SMS-t, hogy hol a kocsi. Aztán küldök egy SMS-t és leállítja a motort.
Csak még át kell hidalni azt a problémát, hogy a GSM modul 4V-on megy, az ESP pedig 3,3V-on. A most rendelkezésemre álló panel pedig TTL szintet kér.
Na meg egy erősebb táp kell hozzá, mert a GSM modul csúcsban felvehet 2A-t. (4V-on)
-Ha lesz időm, akkor bogarászok még vele.

zolidujv 2016.10.12. 05:18:28

Jó ötlet, várom a fejleményeket.

További szép napot!

tom19740 2016.10.16. 11:44:48

Sziasztok!
A sima tiveda tökéletesen működött, most rá akarom tölteni az olded-es verziót de a d1 mini az eszközkezelőben csak bevillan és eltűnik, ezt csinálja folyamatosan. Mindent lekötöttem róla.
Kell esetleg valahogy resetelni előtte?
Köszi!
Tamás

kkovi743 2016.10.16. 12:49:46

Sziasztok!

Szeretnék köszönetet mondani Mr.Bignek a Tiveda feltalálójának és S.GY-nek a program oled változatának elkészitéséért!

Igy már nagyon könnyű volt elkésziteni elkészitettem a hagyományos változatot, illetve a kijelzős verziót egyelőre csak breadboardon nincs időm még beépiteni a kocsiba majd a hónap végén. Egyelőre nem is tudtam eldönteni még hogy hová tegyem a kis kijelzőt.
Breadboard-os video:

indavideo.hu/video/Tiveda_oled_breadboard

kkovi743 2016.10.16. 13:12:28

@tom19740: Szia Tamás
Nem segitségképpen de nekem is van egy vezérlőm ami ugyanezt a jelenséget produkálja a sima tiveda feltelepitése után számitógépre csatlakoztatva újra indul mindig nem tudom újra flashelni.
De volt egy olyan vezérlőm is (mert rendeltem ötöt) ami flash szinkronizálási hibát irt már majdnem kidobtam, munkatársam bütykölgete ő jött rá az usb kivül megtáplálta +3v lábat és igy sikerült felprogramozni mostmár rendesen működik usbről.
Lehet az ujrainduló vezérlőnk is beteges egy kicsit mert a harmadik vezérlőmet 3x is ujratudtam programozni másodjára 0x10000 tárhelyre raktam a térképet felülirva a programot.

tom19740 2016.10.16. 16:46:13

@kkovi743: Igazad volt, ha adok neki áramot akkor sikerül programozni. Köszi szépen!
Üdv Tamás

tom19740 2016.10.16. 18:27:57

A kijelzőnek ha adok áramot kellene valamit csinálnia? Az enyém semmit nem csinál.

Mr. Big 2016.10.17. 00:06:39

@kkovi743: fejlesztés közben több százszor is újraírtam már ugyanazt a modult, tehát pár programozást meghibásodás nélkül ki kellene bírniuk. Ha viszont elnézed a térkép címet, az valóban macerás, mert ilyenkor felülír pár gyári beállítást. Ilyenkor nehezebb kinyomozni, hogy mit is kellene visszatölteni, hogy jó legyen. Itt írtam korábban, hogy nekem mi volt a megoldás ilyenkor:
butykoltem.blog.hu/2016/09/08/tiveda_firmware_feltoltes/full_commentlist/1#c31292709

S.Gy. 2016.10.19. 19:35:32

@tom19740: Szia Tom!
A kijelzőnek nincs háttérvilágítása mert oled kijelző. Ha nem kap vezérlést nem csinál semmit.
Üdv

tom19740 2016.10.19. 21:27:53

Szia!
Köszi ez azt jelenti hogy legalább az jó a d1-nek viszont vége.
Rendeltem másikat.

Zak 2017.02.15. 14:11:02

Csak most találtam rá erre a posztra, és nem akarok kötekedni, de nem lett volna sokkal egyszerűbb egy tabletre írni egy programot, amivel ezt a problémát megoldod? A tableteken általában van GPS, kijelző, áramellátás és nem kell célhardvert gyártani, ami semmi másra nem jó. Persze bütykölni jó dolog, de ez sztem felesleges.

Mr. Big 2017.02.15. 14:47:05

@Zak: szia,

tabletre nem is kell írni semmit, mert van készen, ingyenes (waze, traffihunter), és azok sokkal többet is tudnak.

Vannak sokan, akik szeretnek bütykölni, vagy pont ez az 5000Ft-os határ az, ami a szívükhöz közel áll.

Én személy szerint nem hagynék egy tabletet állandóan az autóban, mert kintről nem látszik, hogy 100 ezres, vagy csak 5000-es, a betört oldalüveg viszont biztosan többe kerülne. Sokat gondolkodtam azon, hogyan tudnék egy tabletet fixen beszerelni az autóba (az extra funkciók miatt is), de egyelőre nem találtam költséghatékony megoldást.

janosszocs 2017.04.01. 22:36:20

Sziasztok!
Sikeresen megépítettem az eredeti verziót, ami már egy ideje hibátlanul működik nagybátyám motorján. Most elhatároztam hogy megépítem az Oled verziót magamnak, viszont lehet hogy egy kicsit nagyobb kijelzőt használnék. Felbontás maradhat, csak a kijelző mérete lehetne nagyobb. Van esetleg ugyanilyen kijelző, ami csereszabatos a mostanival, hogy ne kelljen kódot módosítani, de mondjuk 1,5 - 2x akkora mint az itteni?

t.aki 2018.06.20. 12:10:08

Sziasztok!

Aki nagyon profi ennek a nagyon ötletes dolognak a programozásában,tudna nekem segíteni?A megépítéssel még elboldogulok,viszont szeretném egy kicsit másra használni,de az alapötlet kiváló!

Köszönöm.
süti beállítások módosítása